Job 9 van 15


Report this listing

Solliciteren



PROJECTBEHEERDER


Functie

De vacature in het kort

Het INBO is het onafhankelijk onderzoeksinstituut van de Vlaamse overheid dat via toegepast wetenschappelijk onderzoek, data- en kennisontsluiting het biodiversiteitsbeleid en -beheer onderbouwt en evalueert. Het Eigen Vermogen van het INBO financiert met externe middelen bijkomende onderzoeksprojecten binnen de opdracht van het INBO.

Het Eigen Vermogen van het Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek is op zoek naar een administratieve en financiêle projectbeheerder. Je wordt tewerkgesteld in het EV INBO-team ter ondersteuning van de financiën en administratie van EV INBO. Je wordt aangeworven voor onbepaalde duur.

Je krijgt verantwoordelijkheid voor het algemeen projectbeheer en de dagelijkse aansturing van de beheerprocessen van de meer dan 200 lopende projecten. Je overlegt met en ondersteunt de wetenschappelijke projectleiders, de internationale projectontwikkelaar, het eigen team en het managementteam om een kwalitatieve, toegankelijke en efficiënte opvolging van projectmiddelen, -uitgaven en rapportering te realiseren en te versterken. Een aantal belangrijke samenwerkingen en projecten volg je zelf van nabij op. Je werkt binnen een zelforganiserend en jong team en bent ook beperkt back-up voor een aantal taken van collega’s.

Jouw profiel

Formele deelnemingsvoorwaarden

Je kunt deelnemen aan de selectieprocedure als je op de uiterste inschrijvingsdatum voldoet aan onderstaande voorwaarden:

  • Je hebt een masterdiploma, bij voorkeur in projectmanagement, bedrijfskunde, boekhouden, economie, rechten of gelijkwaardig.
  • Je hebt bij voorkeur één jaar relevante ervaring in een projectmanagement rol of financiële rol.

Als je je diploma buiten de Benelux behaalde, moet je bij aanwerving een attest van de Vlaamse overheid kunnen voorleggen waaruit blijkt dat je diploma gelijkwaardig verklaard is met het vereiste niveau. Je kunt dat aanvragen bij NARIC-Vlaanderen: http://naricvlaanderen.be/

Technische competenties

  • Oplossingsgericht en gestructureerd kunnen werken
  • Heldere en doelgerichte planningen opmaken en laten naleven.
  • Kennis van of ervaring met projectmanagement
  • Vertrouwd zijn met projecten en het beheer ervan
  • Kennis van Google (drive, docs, sheet) en/of MS word, excel en powerpoint
  • Zeer goede kennis van het Nederlands en goede kennis van het Engels

Pluspunten

  • Kennis van begrotings- en financiële regelgeving
  • Kennis van de algemene boekhoudregels
  • Kennis van overheidsopdrachtenwetgeving
  • Ervaring met Exact Online, SRXP OraFin en/of Anaplan

  • De doelstellingen en de middelen van de actieprogramma's van de overheid bepalen
    De financiering onderhandelen
  • Verslag uitbrengen bij parlementaire instanties, observatiecentra, ...
    Commissies leiden
  • De naleving van de reglementering en het gebruik van de overheidsfondsen door gedecentraliseerde administraties, overheidsinstellingen en begunstigde instellingen controleren
  • Een rapport van de acties opstellen
    Corrigerende maatregelen en een verbeteringstraject voorstellen

Aanbod

Aanbod

  • Een contract van onbepaalde duur op het Eigen Vermogen van het INBO (EV INBO).
  • Een boeiende en uitdagende functie.
  • Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie en die een permanente verbetering van de dienstverlening nastreeft.
  • Je krijgt ruime mogelijkheden wat vorming, bijscholing en ondersteuning met moderne ICT-middelen betreft.
  • De werkdruk kan hoog zijn, maar er worden ernstige inspanningen geleverd om het werk zo optimaal mogelijk te combineren met de privésituatie: zo bieden wij je 35 dagen vakantie per jaar en een systeem van glijdende werktijden. Bovendien heb je ook vakantie tussen Kerstmis en Nieuwjaar. Tijdens de schoolvakanties is er in de hoofdkantoren (Brussel, Antwerpen, Mechelen, Hasselt, Leuven, Gent, Aalst en Brugge) een professionele opvang voor kinderen tussen 3 en 14 jaar.
  • Je woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en je hospitalisatieverzekering zijn gratis.
  • Je kan één of meerdere dagen van thuis of een satellietkantoor werken.
  • Je hebt recht op een aanvullend pensioen, ook wel ‘tweede pijler’ genoemd, volledig betaald door de werkgever. Je hoeft dus zelf niets bij te dragen.
  • Je krijgt maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag.
  • Je wordt aangeworven in de graad van adjunct van de directeur (schaal A111). Voor meer informatie over de bijbehorende salarisschaal en de arbeidsvoorwaarden bij de Vlaamse overheid kan je terecht op http://www.vlaanderen.be/nl/vlaamse-overheid/werken-bij-de-vlaamse-overheid/uw-salaris.
  • Naast anciënniteit in de openbare sector kan ook relevante beroepservaring in de private sector of als zelfstandige worden erkend door de lijnmanager op basis van de functievereisten. Relevante beroepservaring kan tot maximaal 20 jaar verloond worden.
  • Jouw talent is belangrijker dan je geslacht, gender, afkomst, geaardheid, handicap of chronische ziekte. Stel je kandidaat en bouw mee aan het divers Vlaanderen van morgen!
  • Personen met een handicap kunnen structurele en/of organisatorische aanpassingen aanvragen bij de emancipatieambtenaar van het INBO via davy.verspeet@inbo.be.

Meer weten over werken bij de Vlaamse overheid?

www.werkenvoorvlaanderen.be

Solliciteren

Davy Verspeet
0473983348
rekrutering@inbo.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht